Tovább a tartalomra
február 9, 2020 / baranyoszsuzsa

Hogyan ne válasszon kozmetikust, csak a Facebook oldalán lévő kedvelők száma alapján?

Néhány éve még komoly tárgyalási előnyt jelentett egy cégnek, ha rengeteg kedvelője volt a Facebookon.

Mára ez már nem ilyen egyértelmű.

A fontos kérdés az, hogy mitől lett valahol ilyen nagy ez a szám.

Tudni lehet olyan oldalakról, amik konkrétan vásárolták a lájkokat. Bizonyos összegégért megvettek egy jól hangzó követői tábort. A gond csak az volt, hogy ezeket az embereket egyáltalán nem érdekelte a cég terméke. Rosszabb esetben nem is tudtak arról, hogy kedvelői lettek annak a bizonyos oldalnak. A legrosszabb az volt, amikor külföldi „rajongók” érkeztek a kifizetett összegért.

 

Létezett ennél kevésbé durva megoldás is.

Nyeremény játékok, amiknek itt sem volt semmi köze a vállalkozáshoz.

Szerintem nem kell felsorolni, hogy mik azok a tárgyak, amiért sokan szívesen részt vesznek egy nyereményjátékon.

Sőt voltak olyan oldalak, amik gyermek szépségversenyeket hirdettek meg. A szavazáshoz lájkolni kellett az oldalt. Természetesen nekem is volt több olyan ismerősöm, akik kedvéért ezt meg is tettem.

Később döbbentem tapasztaltam, hogy a hírfolyamomban az ilyen oldalak bejegyzései alatt gyakran gyomorforgató hozzászólásokat láttam a „kedvelőiktől”. Megdöbbentem mind a két félen. Lájkolóként, ha olyat látok, ami nekem nem tetszik, nem kezdem el ócsárolni az oldalt, hanem egyszerűen törlöm. Oldal tulajdonosként egy mocskolódó hozzászólásért kitiltanám az elkövetőt.

Miért hagyták, és hagyják a mai napig bizonyos oldalak az ilyen viselkedést?

Hihetetlenül egyszerű. A számok miatt.

Sokáig interakció volt a bűvös kifejezés neve.

Amikor megjelent egy bejegyzés, az alatta lévő lájkok, megosztások és hozzászólások számát összeadták. Az így kapott összeget nevezték interakciónak. A lényeg az volt borzasztóan sok tulajdonos számára, hogy ez a szám magas legyen. A rossz hír az, hogy pont 1 interakció volt egy dicsérő hozzászólás, mint egy trágár.

Pillanatnyilag csak annyival javult a helyzet, hogy ezt a bizonyos számot, amit most aktivitásnak hívnak, már nemcsak ez a 3 dolog határozza meg. Lát egy bejegyzést, ami felkelti az érdeklődését, de nem lájkolja, mert nem szeretné, hogy az ismerősei ezt lássák, de végig szeretné olvasni. Ilyenkor a kék „Tovább…” feliratra kattint, és az oldal aktivitásainak száma egyel nő. Másik lehetőség még, hogy meg szeretné nézni a „+” képeket is, ilyenkor is nő az aktivitások száma. Természetesen ezt a számot kizárólag az oldal adminisztrátorai látják.

Ellenben ezek a számokon múlik, hogy az oldal bejegyzéseit hány embernek mutatja meg organikusan (vagyis ingyen, fizetős hirdetés nélkül a Facebook).

Amikor megnézi egy kozmetika oldalát, az, hogy hány darab lájkolója van az oldalnak hihetetlenül keveset árul el a kozmetikus szakmai tudásáról.

Arról már kicsit többet, hogy milyen járatos a marketingben. Ami természetesen fontos, de Önnek gondolom, hogy nem ez a lényeg.

A legtöbbet a nyereményjátékok alkalmazásáról tud meg.

Ne ezt a számot nézze!

Egyszerűen kezdje el olvasni a bejegyzéseket.

A szakmaiságot csak bennük találhatja meg.

A többi csak hab a tortán, és gyakran hihetetlenül megtévesztő.

 

Bárányos Zsuzsa

Kozmetikus, elektrokozmetikus, a hatékony alakformálás és bőrfiatalítás szakértője

06/20-396-1953

http://www.zsirbontas-zsirfagyasztas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt szereti: