Hogyan ne válasszon kozmetikust csak a távolság alapján?

A legtöbb vendégnek az egyik legfontosabb kérdés kozmetikus választáskor, hogy milyen messze van a kozmetika a lakásától vagy a munkahelyétől.
Értem, hogy a mai rohanó világban nagy kincs az idő. Sokaknak ebből van a legkevesebb. Természetes, hogy spórolni szeretnének és minél jobban beosztani kevés szabadidejüket. Ezért keresnek magukhoz minél közelebb dolgozó kozmetikust.
A másik ok, ami miatt kialakult ez a viselkedés több mint 25 évre vezethető vissza. Amikor voltak még szövetkezetek, illetve csak azok voltak. Kozmetikusok régen csak nagyon ritkán voltak vállalkozók. Konkrétan ez azt jelentette, hogy egy városban (természetesen Budapesten nem így volt) vagy községben volt 1 szövetkezet. Ahol a település nagyságától függően dolgozott 1-6 fodrász és 1-2 kozmetikus. Eleve a kozmetikus és fodrászképzés sem engedte meg, hogy többen legyenek. Még 1989-ben is csak 1 iskolában folyt kozmetikus képzés Budapesten. Ahol 1 tanévben végzett 2 osztály. Most már ennyi év után nyugodtan leírhatom, hogy a végző kozmetikusok fele meg sem próbált elhelyezkedni. Most 26 év után az osztályom 10 százaléka dolgozik aktívan kozmetikusként.
Nehéz volt eleve bejutni az iskolába, ráadásul 24 éves kor volt a jelentkezés felső korhatára. Abszolút nem volt arra lehetőség, hogy fizetős képzésben, nem nappali tagozaton akár 40 évesen vagy akár később végezze el valaki az iskolát.
Menjünk vissza a szövetkezeti időszakba, amikor egy településen dolgozott 1 kozmetikus, egy kisvárosban (akkor sokkal kevesebb kisváros volt) 2 kozmetikus. A kozmetikusoknak nem volt túl sok lehetőségük fejlődni. Az anyagokat, amivel dolgoztak a szövetkezet határozta meg. Ne felejtsük el, hogy a kozmetikusok alkalmazottak voltak. A gépek még nem terjedtek el. Manuális szakma volt, ami még ma is sokszor okoz szakmai vitákat.
A közlekedés sokkal bonyolultabb volt és több időt vett igénybe.
Ezek az okok vezettek oda, hogy régen mindenki ahhoz a kozmetikushoz járt, aki a legközelebb volt hozzá.
A kezelési repertoárban nem volt túl nagy különbség. Nagykezelés, kiskezelés, gyanta, szempillafestés, szemöldökfestés, szemöldökszedés, arcmasszázs, szőkítés (például bajusz), pakolások, smink.
A kozmetikus egyénisége már akkor is nagyon meghatározó volt, de általában, aki nem volt emiatt alkalmas, hamar elhagyta a pályát (vagy segítettek neki ebben).
Akkor miért is ment volna egy vendég távolabb egy kozmetikus miatt? Maximum az egyéni szimpátia lehetett az ok.
Ellenben mára minden megváltozott.
Konkrétan Budapesten sok olyan utca van, ahol minden második épületben kozmetika vagy szépségszalon üzemel. Vidéki kisvárosban is dolgozik 6-8 kozmetikus.
Jó megoldás a helyileg legközelebbihez járni?
Akár jó is lehet.
A kérdés inkább az, hogy a vendégnek mire van igénye.
Csak egy térdig lábgyantát szeretne?
Lehet, hogy azért nem érdemes néhány utcánál messzebbre menni. Sőt még egy szempillafestésért sem.
Ellenben, ha valami komoly kezelést szeretne igénybe venni, akkor már érdemes változtatni a régi beidegződéseken. Ez nem azt jelenti, hogy hagyja ott a kozmetikusát, akihez évek óta jár rendszeresen és szépen kiszedi a szemöldökét. Tökéletesen elégedett ezzel a szolgáltatásával, de a kolléganője végre elárulta, hogy mitől látszik olyan kipihentnek az arca.
Most mit tegyen?
Nagyon izgatja az új eljárás és a saját szemével látta az eredményeket, de bántsa meg a kozmetikusát, akihez hosszú évek óta hűséges?
Tudom nagyon nehéz kérdés.
Ráadásul sok kozmetikus tényleg vérig sértődik, ha kiderül a „hűtlenség”.
Ilyenkor érdemes elgondolkozni, hogy mi is történt valójában.
A régi kozmetikusa, aki nem veszít semmit, mert az új szolgáltatást ő nem kínálja, ellenben az eddigieket most is igénybe veszi, ha megsértődik, akkor nem az Ön érdekeit tatja szem előtt.
Egyszerűen féltékeny a másik kolléganőre, aki képezte magát és fejlesztette a vállalkozását, hogy jobban ki tudja szolgálni a vendégeket.
A legszerencsésebb ilyen esetekben olyan kozmetikust választani, aki szakosodott azokra az eljárásokra, amit Ön pont keres, és nem foglalkozik már hagyományos kozmetikával.
Így a kecske is jól lakik és a káposzta is megmarad.
Az új kozmetikus nem akarja „elszeretni” Önt, mert nem végzi a réginél igénybe vett kezeléseket. A régi kozmetikusnak nincs félnivalója pont emiatt.
A fogorvosa sem lesz féltékeny a nőgyógyászára.
Öné a döntés.
Bárányos Zsuzsa
Kozmetikus, elektrokozmetikus, a hatékony alakformálás vagy bőrfiatalítás szakértője
+06/20-396-1953
Vélemény, hozzászólás?