Tovább a tartalomra
augusztus 31, 2016 / baranyoszsuzsa

Tanár vagy pedagógus?

Holnap újból becsöngetnek a diákoknak. Ebben az évben a kozmetikus oktatás is jelentősen megváltozik. Nem először, és nagyon valószínű, hogy nem is utoljára.

 

Csak 27 éve, hogy egy olyan iskolában kezdtem el tanulni, ami a hivatásom gyakorlására készített fel. Nagyon fontos volt számomra, hogy az elméleti tudásom is maximális legyen.

A második biológia órát egy röpdolgozattal kezdtük. Csak hármunk dolgozatát szedte be a tanárnő, a többiekét nem. Abszolút nem lepett meg ezzel. Az a furcsa helyzet alakult ki, hogy ugyanaz volt a mesterünk. Akkor a kozmetikus iskolába csak biológia és kémia szakos tanárok taníthattak, de le kellett vizsgázniuk a szakmából is.

Számomra nagyon fontos volt az elméleti tudás is. Mindent meg akartam tanulni a későbbi hivatásomról. Ezen kívül tudtam, hogy egy oktatási intézményben is az első benyomás nagyon fontos. Lehet ez egy dolgozat, vagy felelet is.

 

Amint lehetőségem lett ellenőriztem a füzet, és a tankönyv alapján, hogy nem hibáztam-e. Megnyugodtam, minden kérdésre helyesen válaszoltam.

 

Következő óra azzal kezdődött, hogy a tanárnő közölte, az egyik dolgozatra nem tudott egyest adni. Amikor megkaptam az enyémet egy hármas volt rajta. Először levegőhöz sem jutottam. Egyszerűen nem értettem 18 éves fejjel, hogy ez hogyan történhetett. Talán életem leghosszabb 45 perce volt ez.

 

Megvártam a csengőszót és jelentkeztem. Biztos voltam benne, hogy tévedés történt. Ezért megkérdeztem nagy tisztelettel, hogy miért kaptam a hibátlan dolgozatomra hármast. Természetesen az egész osztály előtt. Azt a választ kaptam, hogy az orotsav meghatározásából kihagytam egy szót. Volt még egy kérdésem, inkább költői. Minek nagyobb az esélye, hogy egy egész osztály nem ír le egy szót, vagy az el sem hangzott?

 

Az élet ment tovább.

Következő biológia órán felelt az egyik osztálytársnőm. Az egész anyagot tökéletesen elmondta, ekkor a tanárnő megkérdezte az orotsav meghatározását. A felelő elmondta azzal a bizonyos „hiányzó” szóval kiegészítve.

Ekkor következett az igazi megdöbbenés. A tanárnő közölte, hogy nem jó, és mondott egy teljesen újat. Természetesen az osztálytársnőm nem kapta meg a neki járó ötöst. Mi meg gyorsan leírtuk az új meghatározást.

Sorban minden biológia órán ugyanez történt, ha tökéletes volt a felelet, akkor jött az orotsav.

Amikor volt már 5 különböző meghatározás, akkor elmeséltem az összes minket tanító pedagógusnak, hogy a biológia tanárnőnek 5 különböző meghatározása van az orotsavra. Egész addig meséltem, amíg valaki vissza nem mondta neki. Többet nem volt téma az orotsav.

 

A magyar nyelv választékossága lehetővé teszi, hogy különbséget tehessünk pedagógusok és tanárok között.

A mai nap az emlékezésé volt. Meghatódva vettem kezembe a 27 éves füzeteimet. Igaz, hogy előtte ki kellett pakolnom a kozmetika raktárhelységében a nagy szekrény alsó polcát. Természetesen leghátul, és legalul lapultak. Megőrzöm, de ritkán veszem a kezembe őket. 10 éve biztos nem történt ilyen. Akkor is csak azért, mert akkor vettem ezt a szekrényt és kezdtem bepakolni.

Holnap kezdődik a tanév.

Számomra a tanulás nem iskolához, vagy tanévhez kötődik. Folyamatosan és nagyon lelkesen tanulok valamit. Sokszor párhuzamosan több dolgot is.

Érezze Magát jól a bőrében!

Szeretettel:

Bárányos Zsuzsa

Kozmetikus, elektrokozmetikus a hatékony alakformálás és bőrfiatalítás szakértője

Hozzászólás