Tovább a tartalomra
május 16, 2016 / baranyoszsuzsa

Felfedem a titkot

A titkokat sokan szeretik.

Néhány éve történt, hogy az egyik vendégem megkérdezett valamit egy ismert vendégemről. (Nem sokan tudják, hogy a vendégeim közé tartozik.) Ezek mindig kellemetlen pillanatok. Mit lehet ilyenkor válaszolni? Különben is van egy színt, amihez senkinek semmi köze. Csak ennyit mondtam: „Van egy publikus, és egy nem publikus változat.” A vendég tovább faggatott. „Mi a nem publikus változat?” „Az a nem publikus” válaszoltam. Szerencsére volt annyira intelligens a vendég, hogy itt befejezte a kérdezősködést. Tudta, hogy tőlem úgyse tud meg semmit.

 

Elég búvárosra vettem a címet. Ellenben, amiről írni fogok nem az. A titok nem is titok. Az enyém és a vendégeim ismerik, tapasztalják.

Az egyik nagyon jellemző tulajdonságom az őszinteség, amit azért a szépségszakmában óvatosan kell használni. Természetesen itt csak a megfogalmazás finomságára gondolok. Amikor azt mondom a vendégnek, hogy látom, hogy van rajtad egy kis felesleg, általában ő szokott durvább kritikát megfogalmazni. Különben van, akin tényleg csak egy kis felesleg van.

 

Számomra nagyon fontos, hogy a vendég azt az eredményt kapja, amire vágyik. Nem megoldás a tünete kezelni. Az okot kell megtalálni, és megszüntetni. Vannak esetek, amikor az idő, és a távolság ezt nem engedi meg. Vidéki vagy külföldi vendég nem tud hetente háromszor eljönni, egy minimum tíz alkalmas kezelési kúrára. Mivel az ő teste, ideje, pénze, én mindig elmondom a lehetőségeket. Mi jöhet szóba az adott probléma megoldásához. A döntést meghagyom a vendégnek. Természetesen elmondom, hogy minek, miért nincs értelme. Mikor csak pénzkidobás egy kezelés (kúra).

 

Előfordul, hogy a vendég nem veszi komolyan az egészet. Máskor csak azt hallja meg, amit akar, vagy úgy értelmezi, ahogy el sem hangzott.

Néhány éve az egyik vendégem szólt, hogy hagyjuk abba az ultrahangos kavitációs zsírbontás kúráját. Megkérdeztem tőle, hogy miért. Nagyon meglepett a válaszával. „Te azt mondtad, hogy ennél a kezelésnél annyit zabálhatok, amennyit akarok, és mégis le fogok fogyni.” Levegőt sem kaptam hirtelen. „Én azt mondtam, hogy nem kell éhezned ezzel a kezeléssel ahhoz, hogy lefogy.” Szerintem ebben a párbeszédben minden benne van.

 

Az őszinteségem szüli a bizalmat. A vendégeim tudják, hogy nem fogok egy drágább kezelést ajánlani nekik csak azért, hogy egy alkalommal több pénzt hagyjanak nálam. Sok kolléganőnél látom ezt a hibát. Utána meg csodálkoznak, hogy soha többet nem látják a vendéget.

Képtelen vagyok olyan kezelést ajánlani, amiben nem hiszek, nem tartom elég hatékonynak. Inkább türelemre intem a vendéget. Van olyan probléma, amire pillanatnyilag nincs hatékony megoldás. Biztos vagyok benne, hogy rövid időn belül lesz, mert nagyon nagy a nyomás. Valószínű, hogy kutatók pillanatnyilag is dolgoznak rajta. Nem titok, hogy a szépség, ápoltság jó üzlet. Mindenki szeretne abból a bizonyos tortából minél nagyobb szeletet a magáénak tudni. Folyamatosan új technológiákat fejlesztenek, amik egy-egy új gép alapjait képezik a szépségszalonokban.

 

Vendégeim tudják, hogy én elhozom nekik a leghatékonyabb kezeléseket, de a biztonságukat szem előtt tartva.

 

Kozmetikus vagyok, de nem vagyok hajlandó kompromisszumot kötni. A jó nekem nem elég. Olyan vendégekkel tudunk jól együtt dolgozni, akik hasonlóan gondolkoznak. A legjobbat akarják, és sokat hajlandóak ezért tenni. A kezelésekkel csak a kezdő löketet tudom megadni. Semmit sem ér, ha utána valaki kieszi a hűtőszekrény teljes tartalmát. Nem iszik napi három liter vizet, aminek sokszor nem a megivása az igazi kihívás.

 

Fényképezek, mérek, dokumentálok. A telefonom tartalmát, ha valaki látná, perverznek gondolna. Nőket fényképezek bugyiban és melltartóba, és férfiakat alsónadrágban fej nélkül. Igen, jól olvasta, senkinek nincs rajta a feje a fényképeken. Ezen kívül vannak fenekek, arcok különböző területei, és hajszálerek. Nem nevezhető átlagosnak a felhozatal. A hegekről, pigment foltokról és ráncokról nem is beszélve.

 

A vendégeim megbíznak bennem, ez a legnagyobb érték, amit kaphatok tőlük. Titkokat osztanak meg velem, mert tudják, hogy nálam marad. Nincs pletyka. Több vendégem titokban jár hozzám, vagy a kezelések árát titkolják otthon. Voltam már alibi, csak nem tudtam róla.

 

Minden kezelést érthetően elmagyarázok a vendégeimnek. Addig mondom, amíg meg nem tanulják a kezelések neveit és azt, hogy hogyan működnek. Milyen hatóanyagot használok, és miért pont azt. Hogyan segít a kezelés a probléma megoldásában.

Azokkal a vendégekkel tudok jól együtt dolgozni, akik akarják a változást és hajlandóak keményen megdolgozni ezért. A csodákban a kozmetika területén nem hiszek, de hétköznapi csodákat gyakran élek át. Fogom a vendégeim kezét, ha kell, és kivezetem őket a kétségeik útvesztőiből. Dicsérek, biztatok, de soha nem hazudok. Illetve nagyon ritkán, amikor olyan bőrt látok, ami engem is megijeszt. Mosolyogva mondom, hogy sokkal rosszabbat is kezeltem már. Összeszedem minden tudásomat és sokszor engem is meglep az eredmény. Látom a vendég boldogságát és én is vele örülök. A siker mindig közös, ahogy a munka is.

 

Bárányos Zsuzsa

Kozmetikus, elektrokozmetikus a hatékony alakformálás és bőrfiatalítás szakértője

06/20-396-1953

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: